dc.contributor.author | Güler, Meltem | |
dc.contributor.advisor | Yavuz, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2019-12-27T11:02:51Z | |
dc.date.available | 2019-12-27T11:02:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/5073 | |
dc.description.abstract | Senfonik ve Opera orkestrasında önemli bir görevi olan Klarnet, geniş bir
repertuvara sahip tahta nefesliler ailesinin üyesidir. Klarnetin sahip olduğu ses aralığı
3,5 - 4 oktav olması sebebiyle teknik pasajları seslendirmekte kullanışlıdır. Klarnet
sahip olduğu parlak ses rengi ve geniş oktav aralığı sayesinde orkestralarda büyük
avantaja sahiptir.
Opera sanatı en büyük gelişmeyi 19.yy da göstermiştir. Yüzyılın ilk yarısında
İtalya’da Rossini ve Donizetti ‘nin zengin melodili, neşeli eserleriyle önemli ölçüde
değer görmüştür. Ciddi ve romantik opera Bellini ile gelişmiştir. 19.yy sonlarına
doğru edebiyatta ortaya çıkan “Verismo” (Gerçekçilik) akımı müzikte de etkilerini
göstermeye başlamıştır. Dönemin önemli bestecilerinden Mascagni’nin 1890 tarihli
Cavalleria Rusticana’sı, Leoncavallo’nun 1892’de sahnelenen İl Pagliacci’sı
(Palyaço) Puccini’nin Tosca’sı, Madam Butterfly’ı ve birçok yapıtında seçtiği
konuları opera müziğindeki teknikleriyle gerçekçilik akımının simgesi haline
gelmişlerdir. Bu Araştırmada; Konservatuar öğrencilerinin eğitimlerinde orkestra
sanatçısı olarak yetiştirilmesine katkı sağlayacağı 19.yy İtalyan operalarındaki
klarnet soloları hakkında bilgi sahibi olup, performansları üzerinde nasıl çalışılması
gerektiği hakkında bilgiler verilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, 19.yy İtalyan
operalarında Klarnet soloları ele alınmış, performans olarak icra etmek isteyenlere
kaynaklar sunulmuştur. Birinci Bölümde Operanın tanımı ve Operayı oluşturan
koşullar, Romantik Dönemde Opera, 19.yy İtalyan Operası ve Bestecileri, Opera
bestecilerinin eserleri hakkında bilgiler verilmiştir. Araştırmanın İkinci Bölümün de
ise Klarnetin tarihçesi ve Operadaki notasyonları sunulan soloların incelemeleri,
çalışma önerileri, teknik detaylar sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Clarinet, who has a significant role in symphonic and opera orchestra, is a
member of the family of board members with a large repertoire. The clarinet's voice
range is 3.5 - 4 octaves, making it easy to play technical passages. The clarinet has a
great advantage in orchestras thanks to its bright sound color and wide octave range.
Opera art has made the greatest progress in 19th century. In the first half of the
century, the rich melody of Rossini and Donizetti in Italy was highly valued by its
joyous works. Serious and romantic opera evolved with Bellini. The “Verismo”
(Realism) movement, which emerged in literature towards the end of the 19th
century, also began to show its effects in music. The Cavalleria Rusticana dated 1890
of Mascagni, one of the most important composers of the period, the İl Pagliacci
(Clown) of Leoncavallo staged in 1892, Madam Butterfly, the Tosca of Puccini, and
the subjects he chose in many of his works have become the symbol of realism
movement with his techniques in opera music. In this study; the aim of this course is
to have knowledge about clarinet solos in the 19th century Italian operas, which will
contribute to the education of conservatory students as orchestra artist throughout
their education and to give information about how their performance should be
studied. In this research, clarinet solos were considered in the 19th century Italian
operas and resources were presented to those who would like to interpret as a
performance. In the first chapter, the definition of opera and the conditions that make
up the opera, Opera in the Romantic Period, 19th Century Italian Opera and
Composers, and information about Opera composers’ works were presented. In the
second part of the study, the history of the clarinet, analysis solos’ notations
introduced in opera, practice suggestions, technical details were presented. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Klarnet | en_US |
dc.subject | Opera | en_US |
dc.subject | 19.yy İtalyan Operası | en_US |
dc.subject | Klarnet Solo | en_US |
dc.subject | Romantik Dönem | en_US |
dc.subject | Clarinet | en_US |
dc.subject | Opera | en_US |
dc.subject | The 19th Century Italian Opera | en_US |
dc.subject | Clarinet Solo | en_US |
dc.subject | Romantic Era | en_US |
dc.title | 19. yy. İtalyan operalarındaki klarnet sololar | en_US |
dc.title.alternative | Clarinet solos in 19th Century İtalian opera | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |