Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaysal, Hacer
dc.contributor.advisorOğuzhan, Adil
dc.date.accessioned2019-12-26T13:22:25Z
dc.date.available2019-12-26T13:22:25Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/5000
dc.description.abstractEkonominin temelini oluşturan işletmeler ulusal ve uluslararası pazarda büyük gelişme sağlaması gerekmektedir. Karlı büyüme ile rekabet üstünlüğü kazanmasında işletmeler yaratıcılığın zorunluluğunu gerekli kılmıştır. Özellikle ürün ve hizmetlerin kalitesinde rakip firmalarından farklı olmayı gerektirir. Bu da yaratıcılık unsurunun önemini vurgulamıştır. Yaratıcılık her insanda var olan özelliktir ve eğitim ortamlarında geliştirilebilmektedir. Bu araştırmada eğitimin vazgeçilmez unsuru kamu işletmesi olan okullarda çalışan öğretmenlerin yöneticilerdeki yaratıcılık uygulamalarına ilişkin bakışları incelenmiştir. Yapılan çalışmada Yaratıcılık Yaklaşım Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizlerinde frekans, yüzde (&), aritmetik ortalama, standart sapma, Kaiser-Meyer-Olkin ve Bartlett testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi, Kolmogorov –Smirnov testleri kullanılmıştır. Bu araştırmada yaratıcılık yaklaşımı üç alt boyutta incelenmektedir. Bunlar iş yerinde saygı ve sahip çıkma, iş yerinde açıklık ve öz eleştiri, iş yeri motivasyonudur. Araştırma bulgularına göre; kamu işletmesi olan okullarda görev yapan öğretmenlerin cinsiyet, eğitim düzeyi, bulundukları okullarda çalışma süreleri ve bulundukları kurumda çalışma süreleri değerlendirilmesinde anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür, kamu işletmesi olan okullarda görev yapan öğretmenlerin medeni durum, yaş ve çalıştıkları okul türlerine göre değerlendirilmesinde anlamlı farklılıkları olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractBusinesses that form the basis of the economy need to achieve major improvement in the national and international market. In order to gain competitive advantage with profitable growth, the necessity of creativity is required. The quality of products and services requires differentiating from competitors. This emphasized the importance of creativity. Creativity is a feature of every human being and can be developed in educational environments. In this study, the perspectives of teachers working in schools which are indispensable element of education about the creativity practices on administrative staff have been examined with the usage of Creativity Approach Scale. Frequency, percentage (&), arithmetic mean, standard deviation, Kaiser- Meyer-Olkin and Bartlett test, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis H test, Kolmogorov-Smirnov tests have also been used for the data analysis. In this research, creativity approach is examined in three sub-dimensions. These are respect and acceptance, openness and self-criticism in the workplace and workplace motivation. According to the research findings; It has been observed that there were no significant differences in the evaluation of the teachers working for public enterprises in terms of gender, education level, working hours in the schools they work in and the working hours in the institutions they were in. However, there were significant differences in the evaluation of teachers working in public enterprises according to marital status, age and school types.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcı Örgüten_US
dc.subjectKüresel Pazaren_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectYaratıcılık Faktörlerien_US
dc.subjectGüçlü Markaen_US
dc.subjectCreative Organizationen_US
dc.subjectGlobal Marketen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectCreativity Factorsen_US
dc.subjectStrong Branden_US
dc.titleÇalışanların yöneticilerin yaratıcılık uygulamalarına ilişkin bakışlar: Hatay ilinde öğretmenler üzerine bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe employee’s views on the creativiy practicing of managers: a practing on teachers in Hatay cityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster