Çalışanların yöneticilerin yaratıcılık uygulamalarına ilişkin bakışlar: Hatay ilinde öğretmenler üzerine bir uygulama
Abstract
Ekonominin temelini oluşturan işletmeler ulusal ve uluslararası pazarda
büyük gelişme sağlaması gerekmektedir. Karlı büyüme ile rekabet üstünlüğü
kazanmasında işletmeler yaratıcılığın zorunluluğunu gerekli kılmıştır. Özellikle ürün
ve hizmetlerin kalitesinde rakip firmalarından farklı olmayı gerektirir. Bu da
yaratıcılık unsurunun önemini vurgulamıştır.
Yaratıcılık her insanda var olan özelliktir ve eğitim ortamlarında
geliştirilebilmektedir. Bu araştırmada eğitimin vazgeçilmez unsuru kamu işletmesi
olan okullarda çalışan öğretmenlerin yöneticilerdeki yaratıcılık uygulamalarına
ilişkin bakışları incelenmiştir. Yapılan çalışmada Yaratıcılık Yaklaşım Ölçeği
kullanılmıştır. Veri analizlerinde frekans, yüzde (&), aritmetik ortalama, standart
sapma, Kaiser-Meyer-Olkin ve Bartlett testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis
H testi, Kolmogorov –Smirnov testleri kullanılmıştır.
Bu araştırmada yaratıcılık yaklaşımı üç alt boyutta incelenmektedir. Bunlar
iş yerinde saygı ve sahip çıkma, iş yerinde açıklık ve öz eleştiri, iş yeri
motivasyonudur. Araştırma bulgularına göre; kamu işletmesi olan okullarda görev
yapan öğretmenlerin cinsiyet, eğitim düzeyi, bulundukları okullarda çalışma süreleri
ve bulundukları kurumda çalışma süreleri değerlendirilmesinde anlamlı bir farklılık
olmadığı görülmüştür, kamu işletmesi olan okullarda görev yapan öğretmenlerin
medeni durum, yaş ve çalıştıkları okul türlerine göre değerlendirilmesinde anlamlı
farklılıkları olduğu görülmüştür. Businesses that form the basis of the economy need to achieve major
improvement in the national and international market. In order to gain competitive
advantage with profitable growth, the necessity of creativity is required. The quality
of products and services requires differentiating from competitors. This emphasized
the importance of creativity.
Creativity is a feature of every human being and can be developed in
educational environments. In this study, the perspectives of teachers working in
schools which are indispensable element of education about the creativity practices
on administrative staff have been examined with the usage of Creativity Approach
Scale. Frequency, percentage (&), arithmetic mean, standard deviation, Kaiser-
Meyer-Olkin and Bartlett test, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis H test,
Kolmogorov-Smirnov tests have also been used for the data analysis.
In this research, creativity approach is examined in three sub-dimensions.
These are respect and acceptance, openness and self-criticism in the workplace and
workplace motivation. According to the research findings; It has been observed that
there were no significant differences in the evaluation of the teachers working for
public enterprises in terms of gender, education level, working hours in the schools
they work in and the working hours in the institutions they were in. However, there
were significant differences in the evaluation of teachers working in public
enterprises according to marital status, age and school types.
Collections
- Tez Koleksiyonu [1858]