Carlo Alfredo Piatti’nin OP.25 12 Kaprisi’nin teknik ve icra yönünden analizi
Özet
Bu tez çalışmasında, Piatti’nin yazmış olduğu Op.25, 12 Kapris’in teknik ve
icra yönünden analizi yapılmış olup, çeşitli icra kayıtları incelenerek gözlem
yapılmıştır.
12 Kapris, sadece birer teknik etüt değil aynı zamanda Piatti’nin kendisinin
icra ettiği solo konser etütleri olarak tasarlanmıştır. Günümüzde hala virtüözik bir
viyolonsel icracısı olabilmek için gerekli olan teknik bilgilerin geliştirilmesine
yönelik yaygın olarak kullanılmaktadır.
Piatti virtüöz bir icracı olmaya yönelik öğretim yönteminde, sol el tekniğine
ve sağ el tekniğine eşit derecede önem verdiği görülmektedir. Kendisinin üzerinde
durduğu tekniklere, günümüzde solo viyolonsel literatüründe sıkça rastlanmaktadır.
Bu çalışmanın, hem viyolonsel öğrencileri hem de eğitimciler için yol
gösterici bir rehber olması hedeflenmektedir. In this thesis, the technical and execution analysis of Op.25, 12 Capris
written by Piatti was made and various execution records were examined and
observed.
12 Kapris was designed not only as a technical study but also as solo
concert studies performed by Piatti himself. Today, it is still widely used to develop
the technical knowledge necessary to become a virtuoso cello performer.
In the teaching method of becoming a virtuoso performer, Piatti seems to
give equal importance to left hand technique and right hand technique. The
techniques he focuses on are often found in the solo cello literature.
This study is intended to be a guiding guide for both cello students and
educators.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]