Özgül öğrenme güçlüğü olan ve normal gelişim gösteren 7-11 yaş çocukların metafor algılarının görsele dayalı incelenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı; 7-11 yaş öğrenme güçlüğü olan ve normal gelişim gösteren bireylerin metafor algıları arasında farklılık olup olmadığı, metafor algılarının engel durumu, yaş, cinsiyet gibi çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir.
Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinde ikamet eden 7-11 yaş özgül öğrenme güçlüğü olan 54 çocuk ve normal gelişim gösteren gösteren 54 akranı olmak üzere toplamda 108 çocuk oluşturmaktadır.
Çalışmada Ressam Pablo Ruiz Picasso ve Ressam Viladimir Kush’ın resimleri arasından uzman görüşü alınarak seçilen toplam 13 resim kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Sonuçlar araştırmanın amaçları doğrultusunda tablolaştırılmış, açıklanmış ve yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda özgül öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve normal gelişim gösteren akranları arasında metafor algıları açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bununla beraber metaforlarda soyut kelime kullanım durumları incelendiğinde, aynı şekilde özgül öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve normal gelişim gösteren akranları arasındaki farklılığın devam ettiği görülmüştür. Elde edilen bulgular ilgili literatür doğrultusunda yorumlanmış ve öneriler sunulmuştur. The aim of this study is to examine if there is a diversity between metaphor perception of children with learning disabilities and metaphor perception of regular education children or not, and determine how the metaphor perception differs in terms of demographic characteristics such as age, gender, disability situation or not.
The study population consisted of 108 children living in Istanbul city, 54 of whom with learning disabilities that aged 7-11 and 54 of whom with regular education children.
In the study, a total of 13 pictures selected from paintings of the painter Pablo Ruiz Picasso and the painter Vladimir Kush by getting the expert opinion were used to collect data.
The content analysis method was used to analyze the data. The results were tabulated, explained and interpreted for the purposes of the study.
As a result of the study, meaningful differences were found out between metaphor perception of children with learning disabilities and metaphor perception of regular education children. At the same time, when abstract word usage was examined in metaphors, it was observed that the difference between the children with specific learning difficulties and their normal development peers continued. Findings from the study were commented in terms of the literature related to our study and suggestions were pointed out.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]