Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda ortaokul ve lise klarnet eğitiminin incelenmesi ve metot önerisi
Özet
Bu araştırma Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın Ortaokul ve Lise
kademesinde klarnet eğitiminin mevcut durumunun ortaya konmasını
amaçlamaktadır.
Araştırmanın giriş bölümünde, kuramsal çerçeveyi oluşturmak için Klarnetin
genel özellikleri, tarihi ve Türkiye’deki müzik eğitiminin gelişimi hakkında bilgiler
verilmiş, ardından Türkiye’deki Klarnet eğitiminin genel özellikleri açıklanmıştır.
Daha sonra ilk olarak Klarnet Eğitiminde kullanılan öğretme teknikleri ve başlangıç
klarnet eğitiminin temelleri hakkında bilgi verilmiştir. Trakya Üniversitesi Devlet
Konservatuvarı’nın klarnet müfredatı örnek gösterilerek, uygulamada
kullanılabilecek farklı metot önerileri sunulmuştur.
Araştırmanın sonucunda Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda
kullanılan klarnet repertuar çalışmaları, yeni öneriler ile birlikte Türkiye’deki tüm
müzik okullarında kullanılabilecek bir başlangıç metodu olarak ortaya çıkmıştır. This research aims to put forward the existing condition of clarinet education
in secondary and high school of Trakya University State conservatoire.
In the opening section of the research, to form the theoretical frame the
information about general features and history of clarinet and development of
musical education in Turkey have been given, next the general features of clarinet
education in Turkey have been explained. After that, initially the information about
teaching methods used in clarinet education and basics of beginner clarinet education
have been given. Showing the clarinet curriculum of Trakya University State
Convervatoire, different method suggestions that can be used in practice have been
offered.
In consequence of the research, clarinet repertoire studies used in Trakya
University State Conservatoire have appeared as a beginning method that can be
used in every music school in Turkey with new suggestions.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]