Balkan Savaşlarından sonra Batı trakya Türklerinin sosyo-kültürel hayatı ve eğitim tarihi
Özet
Balkan yarımadasında, etnik, dini ve kültürel açıdan yaşanan karmaşa, Batı
Trakya olarak adlandırılan, bugün Yunanistan sınırları içerisinde yer alan, bölgede de
bariz bir şekilde etkili olmaktadır. Çalışmada, Balkan Savaşlarına kadar Osmanlı Devleti
hâkimiyetinde olan bölgede, Lozan Barış Antlaşması’ndan sonra azınlık statüsünde
yaşayan Türklerin hayatlarının her alanında yaşadığı sorunlar irdelenmektedir.
Balkan Savaşlarından sonra Batı Trakya Türklerinin Sosyo-Kültürel Hayatı ve
Eğitim Tarihi konusu detaylarıyla ele alınmaktadır. Tarihi dönüm noktalarında
uluslararası antlaşmalar ve ulusal yasalarla olduğu kadar, Türk-Yunan ilişkilerinin
seyrine göre şekillenen azınlık hakları içindeki sosyal yaşam koşulları, kültürel hayat ve
eğitimin geçirdiği evreler, Türk azınlığı özelinde ortaya konmaktadır. Dolayısıyla
1913’ten günümüze kadar geçen süreçte, Türk azınlığının sosyo-kültürel hayatı ve
eğitim alanında yaşadıkları, karşılaştığı problemler, bu çalışmanın temelini
oluşturmaktadır. Karşılaşılan problemlere, azınlık, çoğunluk, Türkiye ve uluslararası
kamuoyunun yaklaşımı bu çalışmada ele alınan konulardandır. Ayrıca Yunanistan’daki
Türk azınlığının temel sorunları ve çözüm önerileri de bu çalışmada ortaya konmaktadır. In the Balkan peninsula, ethnic, religious and cultural confusion is obviously
affecting the region, called Western Thrace, which is situated within the borders of
Greece today. In the study, the problems of the Turks, who have been living as minority
since the Peace Treaty of Lausanne in the region, which was dominated by the Ottoman
Empire till the Balkan wars, are being examined.
The issue of Socio-Cultural Life and History of Education of the Western
Thrace Turks after the Balkan Wars is discussed in detail. At the historical turning
points, the social life conditions, the cultural life and the stages of education within the
minority rights, which are shaped according to the international treaties and national
laws as well as Turkish-Greek relations are revealed with special emphasis on Turkish
minority. Therefore, the problems faced by the Turkish minority in the socio-cultural life
and education in the period from 1913 until the present day constitute the basis of this
work. One of the topics in this study is the approaches of the minority, the majority,
Turkey and the international community towards the problems encountered. In addition,
the main problems of the Turkish minority in Greece and the proposals for the solution
are also revealed in this study.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]