20. yüzyıl Rus keman ekolünde pedagojik yaklaşımlar ve sağ el teknikleri ile ilgili uygulamalar
Özet
Bu çalışmada, 20. Yy Rusya‟sında keman icracısı ve eğitimcisi olarak öne
çıkan sanatçıların, keman çalma ile ilgili pedagojik yaklaşımları ve sağ el teknikleri
konusunda uyguladıkları çalışmalar incelenmiştir.
18. Yy‟dan 20. Yy‟a kadar olan süreçte, keman eğitimi ve icrası alanında
„‟ekol‟‟ olarak andığımız birkaç temel sistemden bahsetmek mümkündür. Tezde de
değinilen bu sistemlerin ardından, 20. Yy‟a gelindiğinde; Rusya‟da kemancılıkla
ilgili daha yenilikçi bir anlayışın geliştiğini görürüz. Temelini bilimsellikten alan bu
yeni anlayışla yetişen kemancıların kaydettikleri ciddi başarılar; dönemin müzik
otoriteleri tarafından da takdirle karşılanmıştır. Pedagoji ve metodoloji konusunda
günümüz için olmasa da, o dönem için çok özgün ve yenilikçi olan bu sistemi
oluşturan eğitimcilerin bazıları, sonrasında başka ülkelere göç ederek; gittikleri yerde
de bu anlayışı devam ettirmişlerdir.
Özellikle keman öğretmenleri açısından, 20. Yy‟da Rusya‟da gelişmiş olan
bu bilimsel yaklaşımın incelenmesi; öğrencilerle çalışırken karşılaşılan zorlukların
üstesinden gelme konusunda yararlı olacaktır. Bunun yanı sıra, keman icrası ve
eğitimi ile ilgili günümüzdeki fikirlerin ve yaklaşımların nasıl geliştiği konusunda bir
temel oluşturacaktır. In this dissertation, pedagogical approaches and right - hand implementations
of the 20th century Russian violin pedagogoues and performers are analysed.
During the period between 18th and 20th centuries, it is possible to speak of
several systems on violin practice and education, which we name „‟echoles‟‟ in
general. Following these systems which are also mentioned in this dissertation, with
the advent of 20th century, we see a much more innovative system on violin
performance developing in Russia. The serious achievements of the violinists who
were educated in this scientifically – based new approach, were highly appreciated
by the authorities of the time. Some of the pedagogues who presented this - though
not for our day but for that time – new and distinctive system; immigrated abroad
and carried this system to the countries where they moved to.
Observation of the scientific approach developed in the 20th century Russia
will be particularly beneficial for violin teachers, especially for overcoming
difficulties encountered while working with students. Besides, it will provide a base
for perceiving the development of the ideas and approaches on violin practice, which
have come up to our day.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]