Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
20. yüzyıl soyutlama sürecinde geometrik biçimlemenin Türk resim sanatına yansıması
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
20.yüzyıla kadar görülen klasik sanat anlatımları, bu yüzyılın başında değişmiş ve klasik anlatım yerini resimsel araç olan renk, çizgi doku gibi öğelerin yüzey üzerinde kendi aralarındaki ilişkisine bırakılmıştır. Teknolojik ...
5237 sayılı (yeni) Türk Ceza Kanunu'nda görevi kötüye kullanma ve görevi ihmal suçları
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Kamu hizmetlerini karşılamakla görevli memur ve diğer kamu görevlileri, görevi kötüye kullanma veya görevi ihmal suçlarını işledikleri iddialarıyla yargı organının konusu haline gelebilmektedir. Memurlar ve diğer kamu ...
2001 anayasa değişiklikleri bağlamında 1982 anayasasında temel hak ve özgürlüklerin sınırlanması
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
İnsanlar hakları, anayasalarda düzenlenmiş biçimi ile temel haklar, insanların toplum halinde yaşamaya başladıkları andan itibaren varolan haklardır. İnsanlarla diğer canlılar arasındaki farklılığı açıkça ortaya koyan temel ...
1979 İran İslam devrimi sonrası Türk-İran ilişkileri
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Bu çalışmada İran İslam Cumhuriyetinin 1979 yılından günümüze izlediği dış politika incelenmiştir. Tezin başlangıç bölümünde Kaçar Hanedanından bahsedilmiş, ardından Pehlevi hanedanı dönemi incelenmiştir. Gerçekte incelenen ...
''Açılmagan Böré'' adlı eserde: Transkripsiyon, aktarma, inceleme, sözlük
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu tezde Seyde Zıyalı tarafından Tatar Türkçesi ile kaleme alınmış "Açılmagan Böré" adlı eser üzerinde çalışılmıştır. Eserde yer alan uzun hikâye (Rus. povest) ve hikâyelerin adları şöyledir: "Kara Taplı Bizek (Siyah İzli ...
Batılılaşma devri resim sanatında Edirne Bulgar Kilisesindeki İkonaların yeri
(Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2006)
Bu araştırma, Ortodoksların tarih sürecinde yaşadıkları topraklar üzerinde yapmış oldukları ibadethanelerinde bulunan, duygularını, düşüncelerini, inançlarını ve beğenilerini yansıttıkları ikonalar üzerinedir. Günlük yaşam ...