Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArda Onar, Neşe
dc.contributor.advisorYılmaz, Güngün
dc.date.accessioned2015-01-26T13:09:04Z
dc.date.available2015-01-26T13:09:04Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/1540
dc.descriptionYüksek Lisans Tezitr
dc.description.abstractOryantalizm Resim Akımı, 1798 Napolyon'un Mısır Seferiyle başlamış ve 1914'te I. Dünya Savaşı ile sona ermiştir. Bu dönemde, sanatçıların seyahat nedenleri ve niçin Türkiye topraklarını ve özellikle de İstanbulİ'u tercih ettikleri önem taşımaktadır. 17. ve 18. yüzyılda yolculuk şartları çok kısıtlıdır. Doğu'ya az sayıda sanatçı ziyaret edebilmiştir, buraya gelen sanatçıların neredeyse tamamı resmettikleri yerleri hiç görmemişlerdir, fakat 18. yüzyıldan itibaren Batı'da Doğu'ya karşı bir ilgi artışı görülmeye başlamıştır. 1704'te Fransız yayımcı Antoine Galland'ın "1001 Gece Masalları'nı Fransızca'ya çevirmesinin ardından 1721'de yine Fransa'da, Montesquieu'nun "Acem Mektupları'nın yayımlanması geniş yankı uyandırmıştır. Bu dönemle birlikte, giyimde, edebiyatta, müzikte ve dekorasyonda "Turquerie" modası başlamıştır. 19. yüzyılda Doğu'ya ulaşım kolaylaşmış, İngiltere'den "P&O", Fransa'dan "Messagerie Maritime" ve İtalya'dan "Societa Navigazione Generale" gibi deniz taşımacılığı kuruluşları Kuzey Afrika ve Doğu Akdeniz limanlarına düzenli hatlar oluşturmuşlardır. Böylece İstanbul ve İzmir gibi büyük kentlere aralıksız seferler yapılırken; Antalya, Mersin, İskenderun gibi limanlar ve seyrek olarak gidilen Karadeniz kıyıları, İstanbul ve İzmir'e göre sanatçılarca el değmemiş, keşfedilmemiş alanlar olarak görülmektedir. Oryantalist ressamların resim temalarını oluşturan konuların başında, avcılar, köleler, şehir meydanları, tarihi eserler, hamamlar, camiler, türbeler ve kutsal mekânlar oluşturmaktadır. Kutsal tören alayları sanatçılar tarafından ayrıntılı bir şekilde betimlenmiştir. Stafano Ussi'nin "Sürre Alayı" (1873) tablosu buna en güzel örnektir. Anahtar Kelimeler: Oryantalizm, Oryantalistler, Doğu, Batıen_US
dc.description.abstractAbstracten_US
dc.description.abstractOrientalist Painting Movement started with the Egyptian expedition of Napoleon in 1798 and ended with the First World War in 1914. The artists travelling purpose and reason why they preferred Turkish lands especially İstanbul play an important role in that period. The journey conditions were very limited in the 17th and 18th centuries. Few artists travelled the East. Almost none of the artists visiting here could see the places they painted. However, since the 18th century the interest in the East from the West has increased. After the work of "Fairy Tale of 1001 Nights" was translated into French by the French Publisher Antoine Galland in 1704, publication of "Persian Letters" by Montesquieu in 1721 in France created tremendous impression. With this period, "Turquerie" trend started in clothing, literature, music and decoration. Transport to the East got easier in the 19th century. Shipping companies such as "P&O" from England, "Messagerie Maritime" from France and "Societa Navigazione Generale" from Italy established regular routes to Northern Africa and Eastern Mediterranean harbours. Therefore, while nonstop cruises were organized to the big cities like İstanbul and İzmir, harbours like Antalya, Mersin and İskenderun and rarely travelled Black Sea coasts were considered to be virgin and unexplored regions by the artists comparing with İstanbul and İzmir. Main painting themes of Orientalist painters consist of hunters, slaves, town squares, historical works, baths, mosques, tombs and holy places. Holy corteges were portrayed by the artists in a detailed way. "Caravans of Royal Gifts" (1873) by Stafano Ussi is the best example for this. Keywords: Orientalism, Orientalists, Eastern, Western.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOryantalizmen_US
dc.subjectOryantalistleren_US
dc.subjectDoğuen_US
dc.subjectBatıen_US
dc.subjectOrientalismen_US
dc.subjectOrientalistsen_US
dc.subjectEasternen_US
dc.subjectWesternen_US
dc.subjectOsmanlı Çinilerien_US
dc.titleOryantalist ressamların resimlerinde Osmanlı çinilerien_US
dc.title.alternativeOttoman tiles in orientalist painter of paintsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tarihi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster