Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOcak, Sertaç
dc.contributor.advisorOğuzhan, Adil
dc.date.accessioned2014-07-18T08:35:21Z
dc.date.available2014-07-18T08:35:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/1260
dc.descriptionYüksek Lisans Tezitr
dc.description.abstractTarihi gelişimine bakıldığında, bankacılıkta pazarlama faaliyetlerinin daha çok tutundurma karması üzerinde yoğunlaştığı görülmektedir. 1990’lı yılların başından itibaren ise ürün yönetimi, satış kültürü yaratılması ve şubelerde geliştirilen satış programları, pazarlama faaliyetlerinin yoğunlaştığı konular haline gelmektedir. 21. yüzyılı yaşamaya başladığımız bu dönemde yeni ekonomi olarak adlandırılan ve tüm dünya ekonomilerini etkisi altına alan akım, mevcut ekonomik düzende işletme davranışlarını da gittikçe artan bir oranda müşteri merkezli hale getirmiştir. Müşterilerle uzun dönemli ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri sadakate dönüştürmek, bu yeni akımla birlikte karlılığın anahtarı haline dönüşmüştür. Bireysel bankacılık alanında önemli bir hizmet olan tüketici kredileri bankacılık sektörünün 1990 yıllarda yaygın uzmanlık konularından biri olmaktadır. Tüketici kredilerine yönelen banka sayısındaki artış bu alana aktarılan kaynaklarında büyümesi sonucunu doğurmuştur. Zorunlu ihtiyaçlar dışındaki birçok mal ve hizmetlere ihtiyaç duyan tüketicilerin tümü bu ihtiyaçlarını karşılayacak sınırlı kaynaklara sahiptirler. Hızlı değişen ve gelişen bir ekonomik sosyal hayatta tüketiciler, mevcut kaynaklarıyla karşılayamadıkları ihtiyaçları gidermek için ilerideki gelirlerini şimdiden kullanmanın yollarını aramakta, ileride elde edebilecekleri refahı, bugünden yakalama çabasına girmekte ve böylelikle belli bir hayat standardını tutturmak ve eldeki imkânlarla sahip olamadıkları mal ve hizmetlere ulaşmak istemektedirler. Dolayısıyla ilerideki gelirini bugünden kullanma isteği, tüketicinin kredi kullanmasını zorunlu kılarak, gündeme getirmiştir.en_US
dc.description.abstractAbstarcten_US
dc.description.abstractLooking at historical development of banking, it seems that marketing activities on banking focus on promotion mix. Since early 1990’s, product management, creating a culture of selling, selling programs which developing in agencies are become topics that marketing activities focus on. In this period which we start to live 21st century, the trend named as new economy and influencing economies of whole world, makes company activities more consumer oriented in current economy. Making long term relationships with customers and transforming this relationships to constancy has become key of profitability, with a new stream. Consumer credit that is an important service in private banking has become one of the common profession of banking sector in 1990’s. Increase of number of banks which focusing on consumer credits results in growth of sources which is transferred to this area. All of consumers which need products and services except vital needs have limited sources to deal these needs. In a fast changing and developing economic social life, consumers look for ways to use future incomes, trying to catch welfare that they will be able to reach in future, for dealing these needs that can’t deal by current sources. Thus they want to get a good life standard and want to get products and services by existing sources. Accordingly, willingness to use future income today by make necessary to use consumer credit, brought up.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmet İşletmelerien_US
dc.subjectBireysel Bankacılıken_US
dc.subjectTüketici Kredisien_US
dc.subjectService Companyen_US
dc.subjectRetail Bankingen_US
dc.subjectConsumer Crediten_US
dc.titleBankalarda pazarlama anlayışı ve tüketici kredisi pazarlamasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster