Ara
Toplam kayıt 45, listelenen: 1-10
Türkiye’de 1995-2018 Yılları Arasında Okutulmasına İzin Verilmiş Ortaokul (5., 6., 7. ve 8. Sınıf) Müzik Ders Kitaplarında Sözlü Geleneksel Türk Müzik Türlerinin Yer Alma Durumu
(Trakya Üniversitesi, 2020)
Bu araştırmanın en temel amacı, 1995 yılından itibaren Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından ders kitabı olarak okutulmasına izin verilen ortaokul (5., 6., 7. ve 8. sınıf) müzik ders kitaplarında geleneksel ...
Çocuk Gelişimi Açısından Müzik Eğitiminin Çocuğa Kazanımları
(Trakya Üniversitesi, 2017)
Çocuğungelişim açısından sosyal olabilmesi, çocuğun bulunduğu ortamlara rahat birşekilde uyum sağlaması, kendini daha cesur bir şekilde ifade edebilmesi içinmüzik etkinliklerine başvurmanın önemli ölçüde fayda sağladığı ...
LİED SANATINDA F.SCHUBERT VE SCHWANENGESANG LİED DİZİSİNDEN“STANDCHEN” IN İNCELENMESİ
(Trakya Üniversitesi, 2010)
With over 600 lieds he added to the song repertoire, F. Schubert earned himself an undisputably significant place in the art of lied. Believing that the best way to create excellent lieds was to choose the right poems, he ...
Müzik Performans Anksiyetesi
(Trakya Üniversitesi, 2012)
The most devastating problem, students and performers face from thebeginning of music education is performance anxiety. To play in front of a crowd isthe necessity of performance, but it creates an anxiety of failure and ...
Johannes Brahms’ın Müziği ve Op. 120 Mi Bemol Majör Klarinet Sonatının Form ve Armonik Yapısının İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2015)
In this study, Johannes Brahms’ musical development and harmonic structure of his op: 120 E-flat major clarinet sonata, in which he reflected his musical character, have been studied. Lived between 1833-1897, famous German ...
Sözlü Kültür ve Âşık Veysel
(Trakya Üniversitesi, 2015)
Bu çalışmada Âşık Veysel ve şiirleri sözlü kültür çerçevesinde ele alınıp incelenmiştir. Bu amaçla önce sözlü kültürün temel özellikleri “hafıza”, “şiir” ve “müzik” bağlamında tartışılmış, buna bağlı olarak sözlü kültürün ...
Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi
(Trakya Üniversitesi, 2019)
Müzik, insanın kendini ifade etme yeteneğidir. Erkenyaşta müzikle ilgilenen çocukların ses, dil, zevk ve estetik duygusunun,müzikle ilgilenmeyen çocukların aksine daha fazla geliştiği görülmüştür. Aynızamanda müziğin ...
Müzikal ve non-müzikal verbal uyaranların vestibüler uyarılmaşı miyojenik potansiyel cevapları ile elektroensefalogram kayıtlarının karşılaştırılması
(Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Bu çalışma, işitsel yolla alınan verbal bir uyaranın müzik olup olmadığını ayırt etmede elektrofizyolojik kayıt yöntemlerinin etkinliğini göstermek amacıyla yapılmıştır. Verbal uyaranın müzik olması durumunda, elektrofizyolojik ...
Antik dönemde kadın ve müzik
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Bu tez çalışması, MÖ VII. ve IV. yüzyıllar arasında Yunan toplumunda kadının müzik ile ilişkisini ele almaktadır. Genel olarak Yunan kadınının hayatında özellikle dini anlamda müziğin güçlü bir yeri olduğu; Athena, Artemis, ...
Müziğin kognitif fonksiyonlar üzerine etkisinde duygulanımların rolü
(Trakya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Sağlıklı genç erişkin bireylerde müziğin dikkat, bellek, yönetici fonksiyonlar
üzerine etkisinde duyguların rolünün araştırıldığı çalışmaya 40 katılımcı (yaş
ortalaması 22,12±4,09 yıl) dâhil edildi. İlk olarak testleri ...