Browsing by Author "Altuğ, Nevin"
Now showing items 1-17 of 17
-
Avrupa Birliği'ne adaylık sürecinde Türkiye'de faaliyet gösteren ihracata dayalı KOBİ'lerin rekabet gücü ve Trakya Bölgesinde uygulama
Aydın, Hüseyin (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra Avrupa'da birlik çalışmalarının ilk temelini 1952 yılında kurulan Avrupa Kömür Çelik Topluluğu (AKÇT) oluşturmuş ve bunu 27 Mart 1957'de imzalanan Roma Antlaşması ile oluşturulan Avrupa ... -
Dağıtım kanallarında bayileri motive eden faktörlerin incelenmesi:Trakya Birlik örneği
Kahraman, Ali (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Dağıtım kanalları, işletmelerin ekonomik sistemlerinin işleyişinde önemli rolleri olan, sosyal ve davranışsal sistemlerdir. Ekonomik faydaların yaratılabilmesi ve ticari işlemlerin hızlandırılabilmesi için sistem içerisindeki ... -
Demografik Değişkenler Açısından Nostalji Eğilimini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
Özhan, Şeniz; Altuğ, Nevin (Trakya Üniversitesi, 2017)Buçalışma, Trakya Bölgesi İl Merkezlerindeki katılımcıların nostaljieğilimlerinin bazı demografik değişkenler (yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitimdüzeyi ve kişisel gelir) açısından farklılaşıp farklılaşmadığını tespit ... -
Eğitim kurumlarında halkla ilişkiler uygulamaları
Erseven, Ertuğrul (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmada özel okulların halkla ilişkiler uygulama düzeyleri, temel olarak öğrenci sayıları ve faaliyette bulunma süreleri incelenmiş olup, bu araştırma özel okullarda halkla ilişkilere ne derece önem verildiğini ... -
Eğlence pazarlamasında boş zaman aktivitelerine yönelik tutum ve katılımın müşteri tatmini üzerine etkisi: Edirne Kakava Şenlikleri örneği
Ateş, Gürol Bora (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kakava şenlikleri Edirne’nin tarihsel ve kültürel miraslarından biridir. Edirne’nin kültürel mirasının en önemli öğelerinden biri olan Kakava şenlikleri günümüzde eğlence pazarlamasının önemli bir unsuru haline gelmiştir. ... -
Geleceğin turizm anlayışında kruvaziyer turizm uygulamaları
Görgün, Ender (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu proje çalışmasında, kruvaziyer turizmin tanımı, tarihsel gelişimi, özellikleri anlatılarak, Dünya’da ve Türkiye’de gelişen bir turizm çeşidi olarak öneminden bahsedilmiştir. Dünya’da ve Türkiye’de kruvaziyer turizm ile ... -
Hizmet işletmelerinde hizmet kalitesi yönetimi ve bankacılık hizmetlerinde bir uygulama
Ekinci, Kemal (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çağımızda müşteriye sunulan tüketim mallarının çeşitliliğinde önemli derece artışlar olduğu, buna paralel olarak müşteriye sunulan hizmetlerde de büyük bir çeşitlenme olduğu açıkça görülmektedir. Hizmetlerin çeşitlenmesinin ... -
İşletmelerde İleri ve Ters Lojistik Karşılaştırması
Gilanlı, Elif; Altuğ, Nevin; Oğuzhan, Adil (Trakya Üniversitesi, 2012)The businesses has to take into consideration the enviromental factors owingto the fact that occured the environmental problems in the course of the time and thedepletion of natural resources. One of the most prominent ... -
İşletmelerde müşteri ilişkileri yönetim faaliyetleri
Özkul, Oğuz (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Müşteri değeri, şirketlerin müşterileri ile karşılıklı değer paylaşımına dayanmakta ve her bir müşterinin, şirketin diğer varlıkları gibi yönetilmesi gerekliliğini vurgulamaktadır. Müşteri özellikleri ve beklentilerinin ... -
İşletmelerin pazarlama faaliyetlerinde müşteri ilişkileri yönetimi’nin önem kazanması ve bir uygulama
Fidan, Hasan (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın hazırlanması aşamasında konu ile ilgili olarak yerli ve yabancı literatürde yer alan bilgiler, araştırmalar taranmış ve anket çalışması yapılarak sonucun da elde edilen verilerle konu hakkında yorum yapılmak ... -
İşletmelerin sosyal sorumlulukları çerçevesinde yeşil pazarlama uygulamaları ve kimya sektörüne yönelik bir inceleme
Üstünay, Muradiye (2008)Dünya kaynaklarının sanıldığı gibi sınırsız olmaması, giderek tükenme noktasına yaklaşması, çevre sorunlarının insan sağlığı ve ekosistemi tehdit etmesi başta hükümetleri, sivil toplum kuruluşları ve tüketicileri harekete ... -
Lojistik faaliyetlerde taşımacılık yöntemleri
Bingöl, Kemal (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Lojistik Yunanca ‘Logistikos’ kelimesinden gelmiştir ve ‘hesap kitap yapma bilimi’, ‘hesapta becerikli’ anlamına gelmektedir. Literatürde farklı yazarlar tarafından çeşitli tanımlamalarla anlamlandırılmaya çalışılmıştır. ... -
Perakende lojistiği ve Trakya Bölgesi’nde bir çalışma
Adaş Sayın, Tülay (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Perakende ve lojistik sektörlerinin Türkiye?deki gelişim sürecine bakıldığında birbirine benzer olduğu görülmektedir. Son yıllarda iki sektörde de önemli yatırımlar gerçekleşmiş, birçok yabancı sermaye ağırlıklı işletme ... -
Sosyal medyanın ağızdan ağıza pazarlamaya etkisi: Üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma
Cezair, Buse (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırma sosyal medya (SM) alt boyutları olan sosyal medyaya güven (SMG) ve sosyal medyanın etkileme gücünün (SMEG), ağızdan ağıza pazarlamanın (AAP) beş alt boyutu olan AAP’nin yoğunluğu, pozitif değerlendirme, negatif ... -
Stresin çalışanların performansı üzerine etkisi: Öğretim elemanları üzerine bir araştırma
Gökgöz, Hakan (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Stres, kişinin maruz kaldığı olumsuz duruma karşı verdiği tepki olarak tanımlanmaktadır. Günümüzde bireyler hangi meslekte olurlarsa olsunlar, fark etmeseler bile stresle karşılaşmaktadırlar. Çalışanlar açısından stresin ... -
Tüketicilerin Perakendeci Markalı Ürünlere Olan Tercihlerinin İncelenmesi
Altuğ, Nevin; Oğuzhan, Adil; Yıldız, Meral (Trakya Üniversitesi, 2009)In recent years, increasing competition in the retailing sector forces the retailers to promote retailing chains and service quality, to get closer to the consumers and to hold the prices low. Lately, retailers who have ... -
Türkiye’de ve Avrupa’da lojistik uygulamaları
Ürgün, Umut (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Türkiye ve Avrupa’daki lojistik oluşumlarını incelediğimizde Türkiye’nin doğu-batı koridorunda önemli bir yere sahip olduğunu görmekteyiz. Fakat bu iki koridorda uçları bağlayan en kısa güzergâh olması Türkiye’nin lojistik ...