Browsing by Author "Akyol, Ayşe"
Now showing items 1-20 of 27
-
E-hizmet kalitesi ve e-mağaza imajının e-tatmin düzeyi ve e-sadakat düzeyine etkilerinin ampirik olarak analizi
Aktürk, Kader Özge (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Son yıllarda bilişim teknolojisinin gelişmesiyle internet ülkemizde ve dünyada hızla yayılmış, tüm alanlarda kullanılmaya başlanmıştır. Elektronik ticaret (e-ticaret) internetin kullanıldığı en önemli alanlardan biridir. ... -
E-perakendecilikte ters lojistik faaliyetlerinin tüketici davranışlarına etkisi
Ergan, Senem (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Teknoloji çağının yaşandığı günümüzde tüketiciler; ihtiyaç duyulan ürüne hemen ulaşılabilmesi, kolaylık, zamandan tasarruf gibi nedenlerle alışveriş için çoğunlukla interneti seçmektedirler. Ancak ürünlerin fiziksel olarak ... -
Endüstriyel Alıcıların Satın Alma Sürecinde Yararlandıkları Bilgi Kaynakları ve Kobi’ler Üzerine Bir Araştırma
Özçelik, Coşkun; Akyol, Ayşe (Trakya Üniversitesi, 2017)Endüstriyel sektörde yer alan üretim, perakende ve hizmet alanlarındaki Kobi’ler, alıcıların eğilimlerini bilmeli ve stratejilerini bunlara göre oluşturmalıdırlar. Bunun yanında alıcıların onlara nasıl ulaştıklarını ... -
Güç mesafesinin örgütsel sinizm ile ilişkisi: idari personel üzerinde bir araştırma
Lorcu, Gül (Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yapılan çalışmada; Trakya Üniversitesi Edirne Merkez ilçedeki birimlerde görev yapan idari personelin demografik özelliklerinin; güç mesafesi, örgütsel sinizm ve alt boyutları ile arasındaki ilişki, aynı zamanda örgütsel ... -
Hizmet sektöründe içsel pazarlama uygulamalarının şirket performansına etkisi:istanbul'da yer alan oteller arasında uygulamalı bir araştırma
Türköz, Işıl (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)İçsel pazarlama kavramı, literatürde on yıldan daha uzun süredir tartışılmaktadır. Konu ile ilgili yayınların hızlı artısına rağmen, çok az sayıda işletme, uygulamada bu kavramdan yararlanmaktadır. Birçok işletme günümüzde ... -
İçsel Markalamanın Marka Vatandaşlık Davranışı ve İşte Kalma Niyeti Üzerine Etkileri: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma
Güdük, Tanju; Akdoğan, Çağatay; Akyol, Ayşe (Trakya Üniversitesi, 2021)Internal branding, which asserts that the employees who accept brand promise, values and characteristics can better present the brand to the external customer, has emerged as a marketing element that has gained importance ... -
İşletmelerin uluslararası pazarlara girişte karşılaştıkları engellerin ihracat performansı üzerindeki etkilerinin belirlenmesine yönelik dış ticaret sermaye şirketleri üzerine bir araştırma
Kalender, Sinem (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Küreselleşme ile birlikte değişen iş dünyası, özellikle bilgi teknolojilerindeki hızlı gelişmeler sonucunda son derece rekabetçi bir hal almıştır. Bu rekabetçi koşullar altında hayatta kalabilmek için şirketlerin karlılıklarını ... -
Konut markalaşmasında tüketici merkezli marka konumlandırma tipolojisi için bir ölçek geliştirme
Öztürk, Meltem (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışma büyüyen konut pazarında tüketici merkezli bir konut marka konumlandırma ölçeği geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Konumlandırma, tüketicilerin mevcut ya da yeni ürün veya hizmetleri, özellikle markaları ... -
Kredi ve Yurtlar Kurumunda kalan öğrencilerin memnuniyet derecelerinin lojistik regresyon yöntemi ile araştırılması: Edirne İli örneği
Bozkurt, Beril (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Yurtkur, yüksek öğrenim gören öğrencilere kredi ve burs vermek, yurtlar yaptırmak ve yurt işletmesini sağlamak sureti ile Türk gençlerinin yüksek öğrenimlerini, sosyal ve kültürel gelişimlerini kolaylaştırmak amacı ile ... -
Kültürel ekonomi açısından kültür ve sanat ürünleri pazarlaması ile tüketimi arasındaki ilişkinin ampirik olarak analizi
Demirel, Elif Ülker (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Topluma ait bütün eserler ve gelecek kuşaklara aktarılan değerler olarak kültür ve sanat, bir toplumun zenginliği anlamına gelen ve onu besleyen yegane unsurlardan biridir. Günümüzde gerek Türkiye'de, gerekse Dünya'da ... -
Küresel tüketim kültürünün küresel pazarlarda tüketicilerin satın alma eğilimine etkisi
Günel, Emre Ceylan (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada tüketicilerin küresel tüketim kültürü düzeyleri ile küresel ya da yerel pazarlara konu olan mal ve hizmetleri satın alma eğilimleri arasında ilişki bulunup bulunmadığı araştırılmıştır. Çalışma teori ve uygulama ... -
Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma
Korkut, Özgür İlyas; Akyol, Ayşe; Altaş, Dilek (Trakya Üniversitesi, 2005)This research documents a study of the components of integrated marketing communications associated with company performance. In particular, the research objective is to examine empirically the integrated marketing ... -
Materyalist değerlerin bilişssel satın alma ve satın alma sonrası davranışa etkisi
Yılmaztürk, Yasin; Akyol, Ayşe (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Maddi nesnelerin önemli ve değerli olduğu inancını ifade eden materyalizm, bireylerin veya grupların maddi varlıklara ne derece önem verdiğini göstermektedir. İnsanlar, maddi varlıklar onlar için önemliyse yüksek materyalist ... -
Müşteri için değer yaratma, müşteri sadakati oluşum süreci ve şirket performansına etkileri üzerine araştırma
Erk, Çiğdem (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Müşteri Sadakati kavramı teknolojik ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak son yıllarda pazarlama literatüründe yer almaya başlamış bir kavramdır. Hızla gelişen GSM sektöründe Operatör bir firmanın mevcut müşteri portföyünü ... -
Niş pazarlama stratejilerinin turizm sektöründe A grubu seyahat acentalarında uygulanması: ETS Tur örneği
Ercan, Gökçe Bahar (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Son yıllarda her alanda yasanan ekonomik, kültürel, siyasi ve demografik degisimler kuskusuz turizm sektöründe de etkilerini göstermektedir. Turistlerin beklentilerindeki degisimler turizm sektöründeki turizm acentaları ... -
Online tüketici yorumlarına ait genel tutum ile ağızdan ağıza pazarlama arasındaki ilişki
Akdoğan, Çağatay (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Tüketiciler ürünlerle ilgili tavsiyeleri diğer tüketicilerden yüz yüze iletişim yoluyla almaktayken, internetin gelişmesi ve çağımızın vazgeçilmez bir parçası olmasıyla birlikte tüketiciler, ürünlere ilişkin tavsiyelerini ... -
Online Tüketici Yorumlarına Ait Genel Tutum ile Ağızdan Ağıza Pazarlama Arasındaki İlişki
Akdoğan, Çağatay; Akyol, Ayşe (Trakya Üniversitesi, 2016)Although previous researchs revealed that consumers affect each other through word of mouth marketing (WOMM), there are not enough researchs on online reviews as a new environment with the development of the internet ... -
Siyasal partilerin politik pazarlama uygulamaları ile bu uygulamaların seçmenler izerindeki etkileri ve bir uygulama
Keresteci, Zuhal (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Pazarlama tekniklerinin kar amacı gütmeyen kuruluşlarda uygulanmaya başlamasıyla siyaset alanında da bir takım yeniliklere rastlanmıştır. Siyasetin bir ürün gibi düşünülerek tasarlanması ve pazara sunulması politik pazarlama ... -
Sosyal medya reklamlarında tüketici algılamaları ile satın alma niyeti ve ağızdan ağıza iletişim arasındaki ilişki
Turgut, Ecehan (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada online reklamların satın alma niyeti üzerindeki etkisini 5 alt başlık altında incelenmesi, online reklamların ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisinin incelenmesi ve satın alma niyeti ile ağızdan ağıza ... -
Sosyal medya reklamlarında tüketici algılarının tutum, davranış ve satın alma niyeti üzerine etkisi
Talih Akkaya, Duygu (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Kullanıcıların bilgi ve tecrübelerini paylaştığı sanal bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya, son yıllarda teknolojiye paralel olarak yeni iletişim ortamlarının gelişmesiyle birlikte internete yeni bir boyut ...