Browsing by Author "Ahmetoğlu, Emine"
Now showing items 1-20 of 29
-
Batı Trakya’da engelli çocuğa sahip azınlık ailelerinin profili
Miritzi Moustafa, Isil (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, Batı Trakya’da yaşayan ve engelli çocuğa sahip azınlık ailelerinin profilinin (demografik özellikleri, sosyal destek algıları ve aile gereksinimleri) incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinin ... -
Batı Trakya’da engelli çocuğa sahip azınlık ailelerinin yaşam kalitesinin incelenmesi
Ahmet, Seher (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmada, Batı Trakya’da yaşayan ve engelli çocuğa sahip azınlık ailelerinin yaşam kalitelerini inceleyerek onların yaşam kalitelerinde farklılık yaratan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Gümülcine ... -
Bilgisayar oyunlarının ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin saldırganlık düzeylerine etkisinin incelenmesi
Burak, Yakup (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada bilgisayar oyunlarının ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin saldırganlık düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın örneklemi Edirne İl ... -
Engelli çocuğa sahip ailelerin yaşam kalitesinin incelenmesi
Canarslan, Harun (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada, anne ve babaların algılarına göre engelli çocuğa sahip ailelerin yaşam kalitesinin incelenmesi ve yaşam kalitelerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, Edirne il merkezinde bulunan ... -
Engelli Çocuğa Sahip Ailelerin Yaşam Kalitesinin İncelenmesi
Canarslan, Harun; Ahmetoğlu, Emine (Trakya Üniversitesi, 2015)The aim of this study is to research the quality of life of families having disabled children and to determine the factors that affect quality of their lives. A total of 311 parents with disabled children who attend special ... -
Entegre eğitime katılan ve katılmayan engelli çocukların kardeş ilişkilerinin anne ve kardeş algılarına göre değerlendirilmesi
Ertürk, Burcu (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmada normal gelişim gösteren çocukların entegre eğitime katılan ve katılmayan zihinsel engelli kardeşlerine ilişkin yaşadıkları problemlerin belirlenmesi, bu çocukların engelli kardeşleriyle olan ilişkilerini hem ... -
Erken Çocukluk Döneminde Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Becerilerinin Ölçülmesi
Ahmetoğlu, Emine; Akşin Yavuz, Ezgi; Acar, İbrahim (Trakya Üniversitesi, 2021)The purpose of the current study is to evaluate preschoolers’ Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) skills. In line with this purpose, reliability and validity examination of the C-PALLS+STEM Science, ... -
Kaynaştırma Uygulamalarının Başarısını Etkileyen Etmenler Ölçeği'nin Geliştirilmesi
Bu çalışmanın amacı kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenleri değerlendirmek için gereksinim duyulan geçerli ve güvenilir bir ölçeğin geliştirilmesidir. Çalışma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Edirne İl ... -
Kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenlerin değerlendirilmesi
Ünal, Ahmet Mükerrem (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırmada kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenlerin ilkokul sınıf öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın örneklemini 2014-2015 ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının erken öğrenme alanlarındaki davranış ve becerilerinin incelenmesi
Sönmez , İlyas (Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Araştırma, “Erken Öğrenme Gözlem ve Derecelendirme Ölçeği Öğretmen, Ebeveyn ve Gözlemci-Bütün Sınıf Formlarının” geçerlik ve güvenirliğini sınamak ve çocukların erken öğrenme alanlarındaki davranış ve becerilerinin çeşitli ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının ev ile okul ortamındaki sosyal becerilerinin karşılaştırılması
Bilek, Münevver Hassa (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırma, okul öncesi dönem çocuklarının ev ile okul ortamındaki sosyal becerilerinin karşılaştırılması ve sosyal beceri düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2009-2010 ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının mizaçları ile akran ilişkileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Sönmez, Kübra; Ahmetoğlu, Emine (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma, okul öncesi dönem çocuklarının mizaçları ile akran ilişkileri arasındaki ilişkinin incelenmesi ile çocukların mizaçlarının ve akran ilişkilerinin çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi amaçlanarak ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının yürütücü işlev becerileri ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yılmaz, Nilüfer (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, okul öncesi dönem çocuklarının yürütücü işlev becerileri ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama ... -
Okul öncesi dönem kaynaştırma ve bütünleşme öğrencilerinin sosyal kabulüne “arkadaş edinme” programının etkisi
Shpendi Şirin, Tringa (Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma, okul öncesi dönemdeki normal gelişim gösteren çocukların kaynaştırma ve bütünleştirme programına devam eden özel gereksinimli akranlarına karşı sosyal kabul düzeyleri üzerinde “Arkadaş Edinme” Programının ... -
Okul öncesi dönemdeki çocukların bilişsel işlevleri uygulama performanslarının sosyoekonomik düzeye göre incelenmesi
Aydın, Beste; Ahmetoğlu, Emine (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada okul öncesi dönemdeki çocukların bilişsel işlevlerinin uygulama performansının sosyoekonomik düzey değişkenine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmış olup ... -
Okul öncesi dönemdeki çocukların sosyal problem çözme becerileri ile oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Bal, Hicret (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada okul öncesi dönemdeki çocukların sosyal problem çözme becerileri ile akran oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanmış olan araştırmanın örneklemini ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında grup ortamlarındaki oyunun değerlendirilmesi
Aşık Öztürk, Manolya; Ahmetoğlu, Emine (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada okul öncesi dönemdeki çocukların grup ortamlarındaki oyun davranışlarının değerlendirilmesi, oyunla ilişkili değişkenlerinin belirlenmesi ve oyun davranışları ile sosyal yetkinlikleri arasındaki ilişkinin ... -
Okul öncesi öğretmen adatlarının çocuk haklarına ilişkin tutumlarının incelenmesi
Platin, Gökçe (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma okul öncesi öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının çocuk haklarına ilişkin genel tutumlarını ve bu tutumları etkileyen değişkenlerin neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştı ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Özdemir, Hamide (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Edirne il merkezi ve ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı 31 ilköğretim okulu ... -
Otizm spekterum bozukluğu olan çocuklara robot tarafından sunulan öğretim uygulamasının çocukların sembolik oyun becerileri üzerindeki ETKİLERİ
Tuna, Ayşe; Ahmetoğlu, Emine (Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocuklara robot tarafından sunulan ipucunun giderek arttırılmasıyla öğretim uygulamasının çocukların sembolik oyun becerileri üzerindeki etkilerini incelemektir. ...