Yazar "Bülbül, Tuncer" için listeleme
-
Covid-19 salgın sürecinde lise öğrencilerinin uzaktan eğitime erişimde yaşadıkları sorunlar : Kırklareli ili örneği
Enzel Pajo, Hande (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitime erişimlerinde yaşadıkları sorunların tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda Kırklareli’de Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet ... -
Eğitim çalışanlarının aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşleri Enez ilçesi örneği)
Sevil, Erhan (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırmada, eğitim çalışanlarının aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel modeldir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Eğitim ... -
Eğitim yöneticilerinin liderlik özelliklerinin okul iklimine etkileri
Çayır Necanlı, Çiğdem (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Okullar bir toplumun geleceğe açılan kapılarıdır. Böylesine önemli kurumların yollarına güven ve başarı ile devam edebilmeleri için lider vasfını taşıyan yöneticilere ihtiyacı vardır. Bu günün küçükleri geleceğin büyükleri ... -
Eğitim yönetiminde paradigmalara ilişkin ilköğretim okul yöneticileri, öğretmenleri ve müfettişlerinin görüşleri (Ankara ili Çankaya, Keçiören ve Mamak ilçeleri örneği)
Koç, Gökhan (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu araştırma, eğitim yönetimindeki paradigmaların belirlenmesini ve ilköğretim okullarında görev yapmakta olan yöneticiler ile öğretmenlerin ve ilköğretim müfettişlerinin bunları benimseme düzeylerinin saptanmasını ... -
İlköğretim okul yöneticilerinin yenilik yönetimi yeterliklerine ilişkin öğretmen algıları (Kırklareli İli Örneği)
Göl, Ezgi (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bilgi ve değişim çağı diye tabir edilen yaşadığımız yüzyılda ulusal liderler kadar, örgütlerin her kademesinde dönüşümü yönetecek liderler de önem kazanmıştır. Halen görevde bulunan ilköğretim okulu yöneticilerinin yenilik ... -
Merkezi sınavların okul kültürüne yansımalarının değerlendirilmesi
Yılmaz, Sibel (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın amacı kademeler arası geçişte uygulanan merkezi sınavların, ortaöğretim kurumlarının kültürüne yansımalarını kültürel biçimler, değerler ve temel varsayımlar düzeylerinde; davranışlar, iç paydaşlarla ilişkiler ... -
Merkezi Sınavların Okul Kültürüne Yansımalarının Değerlendirilmesi1
Yılmaz, Sibel; Bülbül, Tuncer (2017)Bu araştırmanın amacı merkezi sınavların, ortaöğretim kurumlarının kültürüne yansımalarını kültürel biçimler, değerler ve temel varsayımlar düzeylerinde; davranışlar, iç paydaşlarla ve çevre ile ilişkiler boyutlarında ... -
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin akademik ve sosyal uyumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Aladağ Bayrak, Özlem (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırma, meslek yüksekokulu öğrencilerinin yükseköğretim yaşamına akademik ve soysal uyumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Trakya Üniversitesi ... -
Mülteci çocukların sosyal ve akademik uyumları : Sorunlar ve çözüm önerileri
Biçer, Saadet (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, eğitimlerini Edirne’de sürdüren mülteci çocukların sosyal ve akademik uyum durumlarının ortaya konmasıdır. Bu amaçla, okul yöneticisi ve öğretmenlerin gözünden mülteci çocukların eğitiminde sosyal ... -
Okul dışı öğrenme ortamlarının etkili kullanılmasında okul yöneticilerinin rolü
Alkan, Dilara (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı; okul dışı öğrenme ortamları bağlamında okul yönetici rollerinin ortaya konmasıdır. Bu araştırmada nitel yöntem kullanılmış ve araştırma desenlerinden olgubilim deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın ... -
Okul öncesi eğitimde ailenin okula katılımı ve okul yöneticilerinin süreçteki yönetimi
Özsoy, Refik Şükrü (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)İlkokul eğitiminin hemen öncesinde çocukların gelişimleri açısından oldukça büyük bir öneme sahip olan okul öncesi eğitim hizmetlerinin verilmesinde çocuğu tek başına düşünmemek ailesi ile bir bütün içerisinde düşünmek ... -
Okul yöneticilerinin benlik saygısı düzeyleri ile kişisel inisayatif alma durumları arasındaki ilişki
Sevil, Erhan (Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada okul yöneticilerinin benlik saygısı düzeyleri ile kişisel inisiyatif alma durumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Edirne ili merkezi ve ilçelerinde resmi ilkokul, ... -
Okul yöneticilerinin eğitim sürecindeki teknoloji kabul durumları ve eğitim sürecine etkileri
Aşıgülü, Demet (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bilgisayarların, telefonların, teknolojik donanım ve yazılımların ilk kullanılmaya başlandığı dönemden günümüze kadar teknolojinin hızla ilerlemesi sosyal bir varlık olan insanların zaman zaman hayatını kolaylaştıran zaman ... -
Okul yöneticilerinin esnek liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Edirne İli Örneği)
Yılmaz Yıldız, Seval Bircan (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Değişimin hızına uyum sağlamanın daha fazla önem kazandığı günümüzde, değişime uyum sürecini iyi yönetebilecek esneklikte eğitim yöneticileri yetişmesi önemlidir. Esnek liderlik modelinin eğitim örgütünde değerlendirilmesi ... -
Okul yöneticilerinin göreve geliş biçimlerinin okul kültürüne yansımaları
Türkmenoğlu, Gözde (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırma okul yöneticilerinin göreve geliş biçimlerinin okul kültürüne yansımalarını yönetici görüşlerine dayalı olarak incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada üç alt probleme yanıt aranmıştır. Birinci alt problemde ... -
Okul yöneticilerinin liderlik özelliklerinin okul iklimine etkileri
Çayır Necanlı, Çiğdem (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Okullar bir toplumun geleceğe açılan kapılarıdır. Böylesine önemli kurumların yollarına güven ve başarı ile devam edebilmeleri için lider vasfını taşıyan yöneticilere ihtiyacı vardır. Bu günün küçükleri geleceğin büyükleri ... -
Okul yöneticilerinin mesleki kimlik algıları
Çeltek, Ayşe Büşra (Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı Türk Eğitim Sisteminin en önemli yapı taşlarından biri olan okul yöneticilerinin mesleki kimlik algılarını ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilim yaklaşımıyla ... -
Okul yöneticilerinin teknostres algıları ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Edirne ili örneği)
Çetin, Damla (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Araştırmanın amacı okul yöneticilerinin teknostres algıları ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin saptanmasıdır. Araştırmanın evrenini, Edirne ili merkez ve ilçelerinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı’na ... -
Okul Yöneticilerinin Yenilik Yönetimine İlişkin Yeterlik İnançları
Bülbül, Tuncer (Trakya Üniversitesi, 2012)The aim of this study is specifying the efficacy beliefs of school managersregarding innovation management. Data were acquired from 263 school managersworked in 94 primary and secondary education institutions in Kırklareli ... -
Ortaöğretimdeki okul aile birliklerinin işleyişi ve sorunlarına ilişkin okul yönetici ve üyelerinin görüşlerinin değerlendirilmesi
Yeşil, Bedriye (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Eğitim ve öğretim sürecinde sağlıklı bireyler yetişmesi için ailelerin katılımı da gereklidir. Öğrencilerin başarısında tek başına okullar eğitim öğretim sürecinde etkin değildir. Aileler bu başarının sağlanmasında büyük ...