Yazar "Ahmetoğlu, Emine" için listeleme
-
Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Özdemir, Hamide (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Edirne il merkezi ve ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı 31 ilköğretim okulu ... -
Otizm spekterum bozukluğu olan çocuklara robot tarafından sunulan öğretim uygulamasının çocukların sembolik oyun becerileri üzerindeki ETKİLERİ
Tuna, Ayşe; Ahmetoğlu, Emine (Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocuklara robot tarafından sunulan ipucunun giderek arttırılmasıyla öğretim uygulamasının çocukların sembolik oyun becerileri üzerindeki etkilerini incelemektir. ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların kardeş ilişkilerinin incelenmesi
Armahan, Sevda (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada otizm spektrum bozukluğu olan çocukların kardeş ilişkilerinin incelenmesi ve Kardeşler İçin Yüceltme ve Güçlükler Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirliğinin yapılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini ... -
Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuğu olan annelere sunulan koçluk uygulamalarının annelerin öğretim becerilerini ve çocukların ortak dikkate tepki verme becerilerini edinmeleri üzerindeki etkileri
Gıcı Vatansever, Aynur (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı araştırmacı tarafından Otizm Spektrum Bozukluğuna (OSB) sahip çocuğu olan annelere sunulan Koçluk uygulamalarının, annelerin ipucunun giderek arttırılmasıyla öğretim uygulaması basamaklarını sunma ... -
Otizmli çocukların eğitsel yerleştirilmesi, kaynaştırılması ve bütünleştirilmesinde öğretmenlerle ilgili değişkenlerin incelenmesi
Burak, Yakup (Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada otizmli çocukların eğitsel yerleştirilmesi, kaynaştırılması ve bütünleştirilmesinde öğretmenlerle ilgili değişkenlerin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelindeki araştırma verileri Edirne il ... -
Otizmli Kaynaştırma/Bütünleştirme Öğrencisine Yönelik His, Tutum ve Görüşler Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ahmetoğlu, Emine; Burak, Yakup; Acar, İbrahim Hakkı (Trakya Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, Segall (2011) tarafından sınıföğretmenlerinin Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların yerleştirilmesi vekaynaştırılmasına/bütünleştirilmesine yönelik görüşlerini belirlemek amacıylageliştirilen Yerleştirme ... -
Öğretmen Adaylarında Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğunun Yaygınlığı ve Komorbiditesi
Bu araştırmanın amacı Türkiye'deki genç yetişkinlerden oluşan bir örneklemde dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) ile sosyal anksiyete bozukluğunun (SAB) yaygınlığını ve komorbiditesini incelemektir. 21-24 ... -
Öğretmen Etkileşim Ölçeği (Öeö) ve Çocuk-Öğretmen Etkileşim Ölçeği (Çöeö) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
Ahmetoğlu, Emine; Acar, İbrahim; Gıcı Vatansever, Aynur (Trakya Üniversitesi, 2021)Okul öncesi eğitimin niteliği tüm dünyada yaygın olarak 1970’lerden beri araştırılmaktadır. Okul öncesi eğitiminin kalitesinin artırılmasında şüphesiz ki öğretmen en etkili unsurlardan biridir. Öğretmenin okul öncesi dönem ... -
Öğretmen koçluğu uygulamalırının öğretim becerilerine ve özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin öykü yazma becerilerine etkisi
Yılmaz, Zekiye Hande (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, araştırmacı tarafından sunulan öğretmen koçluğu uygulamasının öğretmenlerin öz düzenlemeli strateji geliştirme modeline dayalı öğretim paketini uygulama basamaklarını edinmeleri ve öğretmenler ... -
Penn Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği Öğretmen Formunun (PEAOÖ-Ö) Uyarlama Çalışması
Bu araştırmanın amacı, Penn Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği-Öğretmen Formunu (PEAOÖ-Ö) (Fantuzzo, Mendez, & Tighe, 1998) Türkçeye uyarlamak, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Penn Etkileşimli Akran Oyun ... -
Üstün potansiyelli çocukların tespitinde öğretmenler
Akten, Serkan; Ahmetoğlu, Emine (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırma öğretmenler tarafından sınıf ortamında 5-9 yaş arası üstün potansiyelli öğrencilerin belirlenerek aday gösterilebilmeleri amacı ile yapılmıştır. Metodolojik araştırma modelindeki bu çalışmanın verileri ... -
Zihin ve hareketli engelli çocuklar için Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde izlenen olguların demografik özellikleri
Amaç: Trakya Üniversitesi Zihin ve Hareket Engelli Çocuklar için Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi’ne başvuran olguların demografik verileri değerlendirildi. Çalışma Planı: Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezine Ocak ...